Ken je van die dagen? Dat je je gelukkig, blij en tevreden voelt? Dat het allemaal lekker lijkt te lopen en je straalt? Heerlijk! Maar ja, niet alle dagen verlopen zo. Soms lijkt alles tegen te zitten en baal je van alles.  En is je vrolijke en stralende humeur ver te zoeken. Don’t worry! In deze blog geef ik je twaalf tips voor een stralende HAPPY DAY! Zodat je vanavond tevreden terug kunt kijken op een superfijne dag.

1. Een goed begin is het halve werk
Begin de dag met het zetten van een intentie voor je nieuwe dag. Wat wil je deze dag bereiken? Wat is je doel? Waar ga je je op focussen? Hoe wil je je voelen? Maak je beeld van de dag zo helder en positief mogelijk. Heb je voldoende tijd? Schrijf je punten voor die dag op.

2. Wees lief en positief tegen jezelf
Hoe happy zou je je voelen wanneer er de hele dag negatieve dingen tegen je gezegd worden en kritiek geleverd wordt op de dingen die je doet? Daar word je niet vrolijk van toch? Zorg ervoor dat je jouw eigen kritiek en onaardige gedachten over jezelf een halt toeroept. Ga eens voor de spiegel staan en geef jezelf een compliment. Zie de mooie dingen van jezelf. Denk positieve gedachten over jezelf. Wees trots op jezelf! Trots op de dingen die je allemaal al hebt bereikt. Je kunt ook een affirmatie opschrijven en deze op je spiegel plakken, zoals ”Ik ben goed zoals ik ben.” Een goede reminder!

3. Skip een deel van je to-do-list
Lijkt er geen eind te komen aan je to-do-lijst en kijk je als een berg op tegen de dingen die je allemaal te doen hebt? Maak het overzichtelijk en haalbaar. Maak een to-do- lijstje met een paar dingen die je vandaag graag wil doen of afmaken. Wees lief voor jezelf. Maak de lijst niet te lang. Zodat je kunt genieten van het voldane gevoel wanneer je actiepunten zijn afgehandeld. Morgen is er weer een nieuwe dag. Alles op z’n tijd.

4. Doe iets voor een ander
Iets voor een ander doen geeft jezelf en de ander een gelukkig gevoel. Iemand voorlaten in de rij, je parkeerticket met nog voldoende tijd aan iemand geven die na jou aankomt, een kaartje versturen of een kopje koffie maken voor je glazenwasser. Weet jij al iets aardigs wat je voor een ander kunt doen?

5. Verwen jezelf
Wees lief voor anderen. Maar wees vooral lief voor jezelf. Trakteer jezelf op een heerlijke kop verse koffie of jouw favoriete thee. Koop een mooi boeket voor jezelf, een fijn tijdschrift of je favoriete badolie. Of laat je heerlijk verwennen met een massage of beautybehandeling. Je verdient het!

6. Leef in het moment
Het is misschien niet altijd even gemakkelijk: leven in het moment. Maar wel zo fijn voor je gemoedsrust. Je kunt niets meer veranderen aan iets dat al is gebeurd. En je zorgen maken over iets dat in de toekomst ligt heeft ook geen nut. Het geeft je stress en weerhoudt je om van het moment te genieten. Iemand die hier alles van weet is Eckhart Tolle. Je kunt op Youtube veel inspirerende filmpjes van hem bekijken of zijn boeken lezen, zoals ‘De kracht van het NU’.

7. Lach!
Lach naar iedereen die je tegenkomt. Jouw lach kan andere mensen een blij gevoel geven en andersom!

8. Maak een lijst van de dingen waar je dankbaar voor bent
Dankbaarheid geeft je een goed en tevreden gevoel. Onderzoek heeft zelfs aangetoond dat dankbaarheid ervoor zorgt dat mensen meer bereid zijn iets voor iemand anders te doen. Neem eens de tijd om de dingen op te schrijven waar je dankbaar voor bent. En? Voel je je al happy?

9. Geef iemand een welgemeend compliment
Vind je dat iemand iets goed, leuk of bijzonders heeft gedaan? Ziet je vriendin er leuk uit? Geef diegene dan eens een welgemeend compliment. Ben je dankbaar dat iemand iets voor je heeft gedaan? Bedank diegene hiervoor. Stuur een leuk kaartje, een berichtje of bel diegene op! Het geeft de ander een goed gevoel, maar jezelf ook.

10. Zorg voor voldoende beweging
Zorg ervoor dat je iedere dag lichaamsbeweging hebt. Ga een fijne wandeling maken. Ga naar en sportclub, dans- of yogales. Doe iets waar je energie van krijgt. Je zorgt ervoor dat je stress vermindert en voelt je na de inspanning voldoen en vol positieve energie.

11. Plan iets leuks
Wanneer je iets leuks hebt om naar uit te kijken, kun je daar al maanden, weken of dagen naar uitkijken. Het geeft je vooraf al veel plezier en voorpret. Dus zorg ervoor dat er altijd een leuke afspraak in je agenda staat, waar je nu al naar uitkijkt. Heb je al iets leuks in gedachten?

12. Schrijf voor het slapen gaan jouw drie leukste momenten op
Sluit je dag af door jouw drie fijnste, mooiste en leukste momenten van de dag op te schrijven in een boekje. Zo kun je met een fijn gevoel in slaap vallen. En morgen? Morgen is er weer een nieuwe happy day! 🙂